top of page

SCHOOLWARE

Op deze pagina vind je alles wat je nodig hebt om snel en eenvoudig met Schoolware aan de slag te gaan. Bovendien kan je hieronder de rechtstreekse link naar Schoolware vinden en de handleidingen voor zowel de app als het ouderaccount raadplegen.

 

Aan de rechterkant van deze pagina vind je een handige FAQ met de meest gestelde vragen en duidelijke antwoorden. Zo raak je in een oogopslag volledig wegwijs.

​

Heb je toch nog vragen?
Mail gerust naar
helpdesk@bimsem.be

FAQ

Moet ik een account aanmaken?

Ja. Niet alleen is het nuttig voor het opvolgen van de resultaten/agenda van je kind. Ook voor het maken van een afspraak voor het ouderaccount dien je in het bezit te zijn van een ouderaccount.

2

Hoe moet ik een ouderaccount aanmaken?

Op onze site kan je een handleiding terugvinden over hou je als ouder een account kan aanmaken. Volg de stappen in de handleiding en neem alsnog contact op indien het niet lukt.

3

Hoe voeg ik een broer/zus toe aan een reeds bestaand account?

Meld je aan op de site (https://bimsem.schoolware.be/webouders) met je actief ouderaccount. Klik links beneden op het kleine plusteken.
Vul vervolgens de fiche correct in en klik op kind toevoegen!

4

Kan iedereen een account aanmaken?

Ja. Er kunnen wel standaard maar 2 accounts aangemaakt worden per kind. Enkel de (officiële) ouders kunnen rechtstreeks een account aanmaken. Andere personen (bv. plusouders) moeten toestemming krijgen van de officiële ouders (zie volgende vraag).

5

Kunnen plusouders en/of externe begeleiders ook een account aanmaken?

Ja dat kan, maar er kunnen standaard maximaal maar twee accounts aangemaakt worden (2 ouders).
Indien je een extra account wenst aan te maken, neem je eerst contact op met de ICT-dienst (helpdesk@bimsem.be). Na bevestiging kunnen ook anderen een account aanmaken. Wel wordt er nog een extra mail gestuurd naar één van de twee officiële ouders voor toestemming.

6

Ik heb de fiche ingevuld, maar ontvang een foutmelding?

Is de fiche correct en volledig ingevuld, heeft u de privacy aanvaard? Lees aandachtig de foutmelding.
> Neem een kijkje naar de handleiding op onze site: er zijn immers verschillende scenario’s waardoor het mis kan lopen.

7

Ik heb de fiche ingevuld, maar ik ontvang geen bevestigingsmail?

Controleer best eerst je map ongewenste/spam mail. Deze mails worden automatisch verstuurd door Schoolware en worden niet altijd als veilig beschouwd. Indien u zeker bent dat u niets heeft ontvangen mag u contact opnemen met helpdesk@bimsem.be

8

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik nu doen? 

Als je je wachtwoord bent vergeten zal je op de site moeten klikken op “Wachtwoord vergeten?”.
Er wordt dan een mail verstuurd naar je emailadres om je paswoord opnieuw in te stellen.
> Controleer of u op de juiste website zit: https://bimsem.schoolware.be/webouders/
> Controleer de map ongewenste/spam mails!

9

Ik kan me niet aanmelden en ook paswoordherstel lukt niet?

Controleer in eerste instantie of u op de juiste website zit van Schoolware gekoppeld aan onze school: https://bimsem.schoolware.be/webouders. Bent u onlangs van emailadres verandert? Neem indien nodig contact op met de ICT-dienst: helpdesk@bimsem.be

10

Bestaat er ook een app? Hoe stel ik deze in? 

Zowel via de Play Store (android) als APP Store (IOs) is er een app beschikbaar. Indien je de app hebt geïnstalleerd moet je nog wel je account koppelen aan de app door een connectie in te geven. Op onze site kan je een handleiding terugvinden hoe je dit moet doen.

11

Hoe bereik ik de ICT-dienst met overige vragen met betrekking tot Schoolware?

Stuur een mail naar helpdesk@bimsem.be

Berthoutinstituut-Klein Seminarie

©2025 alle rechten voorbehouden aan BimSem.

bottom of page