OVER ONS

MENSELIJK - MOTIVEREND - MAATSCHAPPIJGERICHT

BimSem is een middelbare school in Mechelen. Er wordt dus, net zoals in alle middelbare scholen, les gegeven. Gelukkig blijft het daar niet bij. Samen met jou zoeken we naar de dingen die je weten te boeien en naar de zaken waar je talent voor hebt. Dit doen we vanuit onze visie op jouw toekomst.

In BimSem willen we je helpen een eigen koers uit te zetten. Waar wil je naar toe? Hoe wil je daar raken? Wat vind jij belangrijk? Het is door jezelf en de wereld rondom je goed te kennen dat je deze vragen kan beantwoorden. Om je hierbij te helpen, schept BimSem binnen het kader van de katholieke dialoogschool ruimte voor ontwikkeling. Dat doen we niet enkel door de vele studierichtingen die je in BimSem kan kiezen, maar vooral door een dynamische leeromgeving waarin veel leerruimte wordt geboden, passende verwachtingen worden gesteld, veel kansen worden gegeven.

BimSem wil jou en je klasgenoten veel en waardevolle kennis, inzicht en vaardigheden bijbrengen. Actief bezig zijn met de leerinhouden is daarbij heel belangrijk. Door dingen te kennen en te kunnen beschik je over heel wat troeven bij het uitbouwen van jouw toekomst.

Kortom, in BimSem valt er heel wat te leren en te leven! BimSem schrijft zijn schoolnaam met een grote S in het midden, een wat eigenzinnige spelling. Onze visie en aanpak, de keuzes voor zwaartepunten die BimSem maakt, zijn dat misschien ook een beetje.

Teenage Students Raising Hands